Monday, April 4, 2016

Nothing Beats a Father's Love (Shimmerz)

Bonjour,
Je vous présente aujourd'hui ma première création mensuelle pour Shimmerz Paints. La voici:

Hi,
I'm sharing today my first monthly creation for Shimmerz Paints. Here it is:


J'ai utilisé deux couleurs pour mon arrière-plan: Don't Be Suede et Well Blue Me Down Coloringz. J'avais envie de couleurs vibrantes mais sans effet iridescent pour une page toute masculine.

I used two colors for my background: Don't Be Suede and Well Blue Me Down Coloringz. I wanted flat yet vibrant colors for a masculine layout.


Mon titre est le résultat de plusieurs étapes plus ou moins fructueuses. J'ai commencé par l'embosser, mais je n'aimais pas la couleur. Par la suite, je l'ai peint, mais la couleur choisie était trop caramel: elle ne s'agençait pas bien avec le reste de la page. J'ai donc vaporisé le Coloringz Don't Be Suede par dessus tout ça, afin de parvenir à ce résultat. J'aime beaucoup toute la texture.

My title piece is the result of a few steps that didn't all went as planned. At first, I embossed it, but I didn't like the color. Next, I painted it, but the color was too warm, too caramel: it didn't fit with the rest of the layout. I decided to spray Don't Be Suede Coloringz on top of everything. I love the result: full of texture!



Bonne journée,
Have a nice day,


1 comment:

  1. Gorgeous page, as always, Karine! And, what a wonderful photo! The photographer in your family is amazing.

    ReplyDelete